Helyi közélet

2017.06.17. 07:14

Fontos változások az egészségbiztosításban

fenyvesi

Szabóné dr. Kaposi Dóra, a Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatala Foglalkoztatási, Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztályának vezetője arról tájékoztatta lapunkat, hogy milyen változás várható az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaira vonatkozó kérelmek benyújtásával kapcsolatban.

NMH-információ. Előjáróban elmondta, hogy a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatónál – mint például: a száz főnél kevesebb biztosítottat foglalkoztató munkáltató, az egyéni- és társas vállalkozó, vagy a mezőgazdasági őstermelő – biztosított munkavállalónak az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaira – csecsemőgondozási- és gyermekgondozási díjra, táppénzre, illetve baleseti táppénzre – vonatkozó igényét a munkáltatójánál kell benyújtania. A munkáltató kötelessége a megfelelő adatok közlésével az ellátás iránti kérelem öt napon belüli továbbítása az ellátást elbíráló és folyósító egészségbiztosítási feladatokat ellátó szervhez.

– Szűkebb hazánkban ez a szerv, a Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatala Foglalkoztatási, Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Egészségbiztosítási Osztálya – informált a főosztályvezető. A kormányhivatal Salgótarjánban, a Zemlinszky Rezső út 9, míg Balassagyarmaton a 16-os Honvéd út 4 szám alatti működési helyein látja el az egészségbiztosítási pénzbeli ellátások elbírálásával és folyósításával kapcsolatos teendőket.

A továbbiakban az idén nyáron bekövetkező fontos változást ecsetelte részletesebben. – Egy jogszabályváltozás következtében 2017. július elsejétől, szombattól a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató az egészségbiztosítási pénzbeli ellátás iránti kérelmeket kizárólag a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) vagy az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki és állíthatja elő. S ahhoz, hogy a foglalkoztató az előbb említett időponttól kezdve már elektronikusan be tudja nyújtani az igényeket, az Általános nyomtatványkitöltő támogatásával elkészített elektronikus nyomtatvány beküldése előtt a Salgótarjáni Járási Hivatal Egészségbiztosítási Osztályán kell regisztrálnia – hívta fel a figyelmet Szabóné dr. Kaposi Dóra.

A továbbiakban arról is tájékoztatott, hogy a nyilvántartásba vételhez szükséges regisztrációs lap a hiteles kitöltést – aláírás, bélyegző lenyomat – követően az említett osztály ügyfélszolgálatain – Salgótarjánban és Balassagyarmaton, illetve keddenként a Pásztón kihelyezett ügyfélszolgálati ponton – személyesen leadható, valamint postai úton is beküldhető.

A regisztrációs lap és annak kitöltési útmutatója a NEAK honlapján az elektronikus ügyintézés/e-nyomtatványok menüpont alatt, illetve az ONYF oldalán a nyomtatványok menüpontban érhető el.

– A Salgótarjáni Járási Hivatal Foglalkoztatási, Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály Egészségbiztosítási Osztályának munkatársai az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban felmerülő kérdések, problémák esetén készséggel állnak az érdeklődő ügyfelek rendelkezésére – mondta végül a  főosztályvezető.

Az egészségbiztosítási osztály elérhetőségére és ügyfélszolgálati idejére vonatkozó adatokról a Nógrád Megyei Kormányhivatal honlapján – www.nmkh.hu – az érdeklődők részletesen is tájékozódhatnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában