Helyi közélet

2016.08.09. 07:46

Csúszhat a huszonhármas főút fejlesztése

fenyvesi

Jókora visszhangot keltett a hír, miszerint a kormány számos eddig eltervezett állami útépítést váratlanul visszavont, így – többek között – az M1-es és az M7-es autópályák kétszer háromsávosítása mellett országszerte számos főközlekedési út fejlesztését is lefújták a napokban. A korlátozó intézkedés szűkebb hazánkban a 23-as és 25-os főút Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszának gyorsforgalmi kiépítését érinti, de – szerencsére – „csak” annyiban, hogy több évet csúszhatnak a munkálatok.

Nógrád megye. Idézzük fel, hogy az év elején még Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter arról számolt be, hogy már jövőre elkezdődhet a 23-as és 25-ös számú főutak gyorsforgalmi fejlesztése.

[caption id="" align="aligncenter" width="957"] Fotó: Hüvösi Csaba[/caption]

A tárcavezető akkor azt közölte: 500 millió eurós hitelkeretet kap Magyarország az Európai Beruházási Banktól a közúthálózat fejlesztésére, és ebből finanszírozzák majd az említett, Nógrád megyét érintő szakasz építését is. Közölték, hogy a tervek szerint a kivitelezést 2017. második negyedévében kezdik meg, az út pedig 2019-ig készülhet el.

Elhangzott akkor, hogy a beruházás során a 23-as és 25-ös főutak Bátonyterenye és Ózd közötti szakaszait négysávosra bővítik, elkerülő utakat is kialakítanak, és a mintegy 60 kilométeres fejlesztés érinti majd többek között Nemtit, Nádújfalut és Pétervásárát is.

Nos, a legújabb rendelet szerint a kormány – több más helyszínnel ellentétben – továbbra is napirenden tartja a Bátonyterenye–Ózd útszakasz gyorsforgalmi fejlesztését, ugyanakkor a megvalósításra már nem 2017–2019-es, hanem 2017 és 2022 közötti finanszírozási határidőket szab meg, ami azt jelenti, hogy a munkálatok a korábban tervezetthez képest több évig is elhúzódhatnak.

Mit szól az új fejleményekhez? – erről kérdeztük Nagy-Majdon Józsefet, Bátonyterenye polgármesterét.

– Mindenekelőtt nagyon örülünk annak, hogy a 23-as főút megújulhat, hiszen ezzel a lakosság nagyon régi vágya teljesül – említette a városvezető. – A mostani hírek között pedig örömmel nyugtáztuk azt, hogy sok más fejlesztéssel szemben a Bátonyterenye–Ózd szakasz felújítása nem került le a kormány napirendjéről. Ha a határidő esetleg kitolódik, az is több annál, mintha törölték volna, mint más útberuházások esetében. Ha a kivitelezés esetleg két-háromévnyit csúszik, azt már, ha eddig kibírtuk, ezután is „átvészeljük”. Az a lényeg, hogy a fejlesztés készüljön el, és ezzel is segítse városunk és a kelet-nógrádi régió életét, boldogulását.

Nagy-Majdon József szerint jelenleg a legfontosabb egyébként is a 21-es számú főút négysávosításának a befejezése, hogy térségünkből végre könnyebben, gyorsabban legyen elérhető a főváros, ami a kényelmünk mellett – minden bizonnyal – gazdasági szempontból is jelentős előrelépést fog jelenteni a megye keleti része számára.

A 23-as főútra visszakanyarodva, a polgármestert arról kérdeztük, hol tartanak a fejlesztés előkészületei.

– Jelenleg az útvonalsáv kijelölése van folyamatban – ismertette a helyzetet. – A terveinket már ismertettük, és bízunk benne, hogy azt a változatot fogadják el, amely szerint a gyorsforgalmi út mind Kisterenyét, mind Nagybátonyt elkerüli, és ezzel együtt elkészül a két településrészt összekötő út is, amelyre már szintén régóta vár a helyi lakosság. Ám ismétlem, jelenleg az a legfontosabb, hogy a 21-es főút négysávosítása befejeződjön, amit 2019 első felére ígérnek, és ha az elkészül, több időnk lesz majd a 23-assal is foglalkozni.

B. R.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában