2016.04.01. 14:41
Folytatódik a fejlesztés a „huszonegyesen”
[caption id="" align="alignleft" width="700"] A tervek szerint a fejlesztés 2018-ban teljes egészében elkészül[/caption]
A napokban Becsó Zsolt országgyűlési képviselő közösségi oldalán jelentette be, hogy a 21-es számú főút további fejlesztése hamarosan folytatódik. Akik gyakrabban közlekednek Hatvan irányába, valóban láthatják, hogy az út kimérése, a nyomtáv előkészítése elkezdődött. Arról, hogy az útfejlesztés mikor és milyen műszaki tartalommal kezdődik, megkeresésünkre Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója tájékoztatta lapunkat.
NMH-információ. Majdnem tíz kilométeren készültek el az elmúlt évben az új négysávos szakaszok a 21-es főúton Heves megye nyugati és Nógrád keleti részén, összesen 13,5 milliárd forintból. A 85 százalékban európai uniós forrásból megvalósult beruházást 2015 szeptemberében adták át. Heves megyében a Lőrinci – Zagyvaszántó – Apc szakaszon 5,3, Nógrádban Jobbágyi és Szurdokpüspöki között 4,5 kilométeren épült meg az új út.
A kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint a 21. számú főút fejlesztése öt szakaszban, további 26,1 kilométeren kezdődik meg hamarosan. A négynyomúsítás a következő szakaszokkal folytatódik: Heves megye I. szakasz Hatvan-Lőrinci, Nógrád megye II. szakasz Szurdokpüspöki-Pásztó, Nógrád megye III. szakasz Pásztó-Mátraszőlős, Nógrád megye IV. szakasz Tar-Mátraverebély, Nógrád megye V. szakasz Mátraverebély-Bátonyterenye.
A tervek szerint, a forrás rendelkezésre állása és a sikeres közbeszerzési eljárás esetén, a fejlesztés 2018-ban teljes egészében elkészül. A Heves I., a Nógrád II, és a Nógrád III. szakaszok esetében áprilisban várható eredményhirdetés a kivitelezőt illetően. A Tar-Mátraverebély, illetve a Mátraverebély-Bátonyterenye ütemek esetében jelenleg előkészítés alatt van a közbeszerzési eljárás.
Loppert Dániel tájékoztatott arról is, hogy ahol a forgalom és a közlekedésbiztonság megkívánja (például Nagygombosnál, Lőrincinél, Szurdokpüspökinél, Pásztónál és Mátraszőlősnél) épül külön szintű csomópont, vagy turbó körforgalom.
Mint ismeretes, a kormány célul tűzte ki, hogy minden megyei jogú város kétszer két sávos úttal kapcsolódjon közvetlenül vagy autópályán keresztül az ország közlekedési vérkeringésébe.