Modellváltás nélkül a budapesti turizmus nem fogja túlélni ezt a válságot

Modellváltás nélkül a budapesti turizmus nem fogja túlélni a koronavírus-járvány miatti válságot – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója legfrissebb, pénteken közzétett podcastjában.

Hozzátette: arra számítanak, hogy a következő hónapokban a fővárosba külföldi turista nem fog érkezni. Véleménye szerint minden vállalkozásnak arra kell felkészülni, hogy a „belföld az új külföld”, azaz minél több belföldi turistát kell Budapestre csábítani. Az elmúlt hónapokban a belföldi turizmus erős volt vidéken, és jelenleg is az; a legtöbb szálláshely el van adva a hétvégékre, az emberek az utolsó pillanatban foglalnak, ami megnehezíti a tervezést.

A magyar turizmust újraindítani három szereplő együttműködésével lehet a vezérigazgató szerint: az állam a turisztikai ügynökségen keresztül, az önkormányzatok és a vállalkozások. Az MTÜ minden kampányával a belföldi turizmust népszerűsíti, ezzel tud segíteni. Ösztönözni kell az embereket arra, hogy menjenek éttermekbe, keressék fel a fürdőket, járják be az ország különböző szegleteit – mondta.

Rámutatott: Budapest kitettsége a külföldi turizmusnak 93 százalékos, ilyenre nincs példa Nyugat-Európa fővárosaiban. Példaként említette Bécset, ahol 80 százalékos, Rómát, vagy Párizst, ahol 68, illetve 51. Meg kell érteni, hogy ez nem fenntartható modell. Bármikor megtörténhet újra, hogy nem jönnek a külföldi turisták – mondta.

„A fővárosi önkormányzat segítsége nélkül ebből a válságból nem fogunk tudni kilábalni ” – fogalmazott Guller Zoltán.

Kitért arra, hogy a kormány az ágazat számára számos segítő programot indított, az egyik a nulla százalékos kamatozású hitelprogram, a Széchenyi Turisztikai Kártya program. Ez a turisztikai szektorban tevékenykedő mikro-, kis- és közepes vállalkozások számára elérhető, szabadfelhasználású hitel, amelyre eddig közel 3 milliárd forintnyi kérelmet fogadtak be – ismertette.

Október 22-től a taxisok és a kisbuszos személyszállító vállalkozások is igénybe tudják venni. A tucatnyi elemből álló ágazati intézkedéscsomagból kiemelte a Széchenyi Kártya Programot, ami 2011-óta a magyar turizmus motorja. A kormány célja az volt a kártyával, hogy a magyar turizmusba 200 milliárd forint jusson.

„Ebben jól állunk” – mondta, közölve: az idén az első 9 hónapban 17 százalékkal nőtt a feltöltés összege, a költéseké pedig közel 30 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Beszámolt arról is, hogy a Tourinform irodák megújítására kiírt, 450 millió forint keretösszegű pályázaton 22 vidéki Tourinform iroda felújítását támogatták.

Hozzászólások

Szponzorált tartalom 
Érdekességek a tojásról, amit nem biztos, hogy tudtál
digitális csapda
Bekapcsolva felejtett kamera buktatta le a hétéves kislány zaklatóját
Nemzeti régiók / 29 perce
Ezrével csatlakoznak a székely petícióhoz a katalánok
Spanyolország lehet a következő uniós állam, ahol összegyűlik a jogszabályban rögzített aláírásszám.
Új szabályozás / 1 órája
Biztonságosabbá válik az online kártyás fizetés
25 év után újra / 1 órája
Ma Barca-Fradi! De kicsoda a pókerarcú Rebrov?
Figyelmeztetés / 1 órája
Tovább romlott az európai élőhelyek helyzete
Október 23. / 1 órája
Az 1956-os falusi élet mindennapjai elevenednek meg a Szentendrei Skanzenben
mint a mesékben / 1 órája
Megtalálták az elásott kincset, 1625 arany- és ezüstpénz volt a föld alatt
szomorú / 1 órája
Több mint kétszáz állatot ütnek el egy évben Nógrád közútjain
Nagy Orsolya