Egészség

2017.10.06. 14:04

Számolja fel a tápanyaghiányt!

Töredezik a körme, sápadt, nincs energiája?

Könnyen lehet, hogy néhány tápanyaghoz nem jut hozzá a szervezete. A Mindmegette cikke összeszedi a jeleket és megoldást is kínál rájuk.

Töredezett körmök

Ami hiányzik: biotin

A B-vitaminok közé tartozó, szépségvitaminként is emlegetett biotin elősegíti a körmök növekedését, és ismét erőssé teszi azokat. Természetes forrása a máj, a vese, a mogyoró, a tojássárgája, az élesztő, a karfiol.

Berepedezett száj

Ami hiányzik: B2-vitamin

A szájzug berepedezése és a cserepes ajak a B2-vitamin hiányának tipikus jele, a vitamin fő funkciója, hogy elősegítse a bőr gyógyulási folyamatait. Változtasson a táplálkozásán: egyen több tejet, sajtot, teljes kiőrlésű lisztből készült terméket, tojást és halat!

Rángatózó szemhéj

Ami hiányzik: magnézium

Ez az ásványi anyag elengedhetetlen a szervezet számára, nélküle nem működhetnek zavarmentesen az izmok és az idegrendszer. S. O. S. segítség: fogyasszon magnéziumban gazdag banánt vagy mogyorót!

Sápadtság, fáradtság

Ami hiányzik: vas

Az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen: fontos szerepet játszik a szövetek oxigénellátásában, a sejtek energiafolyamataiban, az agy, a szívizom, a vázizomzat és az immunrendszer működésében. Fogyasszon vasban gazdag élelmiszereket! Ilyen például a hús, a máj, a belsőségek, illetve cékla, a spenót vagy a borsó. Még egy tipp: a C-vitamin segíti a vas felszívódását a szervezetben.

Vérző íny

Ami hiányzik: C-vitamin

A banálisnak tűnő probléma mögött olykor komoly fogászati betegség, esetleg az egész szervezetet érintő egészségügyi probléma húzódhat meg, ezért ne vegye félvállról a dolgot! Tudta, hogy a C-vitamint mindössze a tengerimalac és az emberi szervezet nem tudja előállítani, más állatfajok viszont igen? E vitamin az egyik legfontosabb, hiszen többek között fokozza a fertőzésekkel szembeni ellenálló képességet, erősíti és tisztítja az érfalat, részt vesz a kötő- és támasztószövetek kollagénjének képzésében is. Legjobb forrásai közé tartozik a zöldpaprika, a citrusfélék, a paradicsom, a káposzta.

Borítókép: file404 / Shutterstock.com

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!